نمک آب رود

در گزارش هوارد همفری فرض بر این بوده‌است که جاده چالوس – رامسر منطقه را به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم می‌کند که بخش جنوبی جاده اختصاص به ویلاسازی داشته و بخش شمالی آن هتل‌هایت و قسمت پیشنهادی مارینا و تأسیسات مربوطه و مجتمع آپارتمانی را شامل می‌شد.احداث این شهرک دو هدف عمده را مد نظر دارد:

 

1- ایجاد یک شهر اقامتگاهی – تفرجگاهی برای جذب جمعیت غیر ساکن شهرستانهای نوشهر و چالوس

2-جذب سر ریز جمعیت شهرهای چالوس و نوشهر

از نظر جمعیت پیش بینی شده برای شهرک، مهندسین مشاور چرخاب با استفاده از گزارش مهندسین مشاور داض تعداد کل جمعیت واحدهای مسکونی (ویلاها آپارتمان‌ها) و هتل و متل را جمعاً ۲۰۰۰۰ نفر برآورد نموده‌است در حالی که درگزارش هوافرد همفری تعداد جمعیت ۲۳۳۵۰ نفر برآورد شده‌است. در طرح تجدید نظر شده توسط مهندسین مشاور طرح و بنا تعداد جمعیت ۴۶۵۰۰نفر و یا حدود ۵۰۰۰۰ نفر پیش بینی شده‌است که بیش از دو برابر ارقام قبلی است. در طرح هوافرد همفری برای شهرک نمک آبرود اکثر خانه‌ها مخصوص تعطیلات تصور شده‌اند لذا تعداد جمعیت در طول سال متغیر فرض شده‌است.

در سال ۱۳۶۴ برای بخشی از محدوده اراضی نمک آبرود طرح توسعه تهیه گردیده‌است. این طرح بر اساس ساختار شبکه اصلی خیابان‌های موجود شکل گرفته‌است که متشکل از یک حلقه اصلی و خیابان‌های ارتباطی فرعی است. حلقه اصلی به قطعات مسکونی پیوند می‌خورد. این حلقه در گوشه جنوب شرقی قطع شده‌است و جهت تکمیل راه‌های ارتباطی یک بلوار جنوبی شمالی- جنوبی در مرکز شهرک به عنوان مرکز محور مجهز شهری با عرض متوسط ۳۰۰ متر جهت ارائه خدمات مورد نیاز در مقیاس ناحیه و با نظور نمودن جمعیت سربار ناشی از بازدیدکنندگان پیش بینی شده‌است که حدود ۵۳ هکتار وسعت دارد. این بلوار به محله‌های مسکونی پنجگانه شهرک که در دو نوار غربی و شرقی در طرفین ناحیه مرکزی قرار گرفته‌اند، سرویس می‌دهد.

                                                                                                                      منبع=ویکی پدیا،دانشنامه آزاد


نظرات شما عزیزان:

علی
ساعت8:44---4 اسفند 1393
من تا حالا تله کابینشو رفتم.
پاسخ:خیلی ممنونم از گذاشتن نظر خوبت.


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها:

تاريخ : پنج شنبه 30 بهمن 1393برچسب:, | 15:17 | نویسنده : بهار طالبی |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.